Acta Assamblea 14 juny 2021

 

ACTA DE L’ASSAMBLEA GENERAL ORDINÀRIA DE L’AMPA LA MUNTANYA

14 de juny de 2021

 

Lloc: telemàtica

Hora d’inici:21h

Hora de finalització: 23h

 

 

Assistents:

Membres de LA JUNTA DE l’AMPA: Xema Moreno (President), Susanna Colomer       (tresoreria), Eulàlia Izquierdo (secretària), Olga Casas, Susanna González, Maira Calabuig, Montse Àries, Oscar Pena, Alex Perálvarez, Pep Pujol i Georgina.

Total entre membres de la junta i altres: 27 famílies.

 

Continguts:

1.     Queda aprovada l’acta de l’última assemblea general ordinària realitzada el dia 08 de març de 2021. Quedarà penjada a la web de l’AMPA per tal que les famílies la puguin consultar.

 

2.     Liquidació curs anterior i pressupost curs 2020-21.

 

Es manté estat de comptes de la darrera Assemblea ordinària.

Romanent 3000 d’aquest curs. Total 12900 euros.

Pressupost pel curs vinent comptem que serem entre 155-160 famílies: quotes + subvenció 4220 euros. Despeses fixes: assegurança 360 euros + 120 euros d’interessos.

Pendent decidir el que es gastarà en material informàtic i quan ho fem sabrem si ho comptem en aquest curs escolar o el vinent.

600-700 euros aproximats de despeses de la festa de final de curs.

 

3.     Compra de material informàtic per l’escola.

A la darrera assemblea es va acordar comprar material informàtic per l’escola. Es va decidir buscar pressupostos per poder escollir el que més s’esqueia. Pocs dies després de la darrera assemblea l’ajuntament ens comunica que havien aconseguit vàries subvencions per gastar amb material informàtic per l’escola. Aquestes subvencions només es poden destinar exclusivament a material informàtic. AMPA va pensar que era redundant fer la despesa fins a conèixer què podia finançar l’ajuntament. Ajuntament va demanar una llista a la direcció del material que es necessitava. Ajuntament i escola han arribat a un acord en el que l’ajuntament sufragaria uns 12000 euros en material informàtic. L’escola ha fet una llista per aquest cost i la resta ens l’han demanat a nosaltres. AMPA va demanar conèixer llista de material demanat a l’Ajuntament.

 

Avui es rep aquesta informació:

 

-        10 tablets android 10” amb fundes

-        Material de robòtica (interès en engegar un projecte de robòtica): robot probot; makey makey, bivut + carregador, pac de lego wedo, tablet gegant, microbit + accessoris.

La llista que han passat a l’AMPA:

-        20 crombooks + llicència (per agilitzar el treball per projectes i aprofitar l’entorn virtual): 6828,28 euros

-        2 Ordinadors Portàtils (per complementar els ordinadors de l’escola en activitats que no es poden fer amb els crombooks): 1400 euros.

-        9 telèfons mòbils (agilitzar registre de treball a l’aula i pujar imatges a la web de l’escola): 900 euros.

Aquesta llista puja un total de 9128,28 euros.

Alguns pares demanen aclariments entorn a quina serà la utilitat i funció del material.

Vàries famílies expressen acord en relació a material informàtic i desacord/dubtes en la partida de mòbils.

S’acorda tirar endavant la compra dels crombooks i els ordinadors portàtils i se’ls demanarà més informació sobre la necessitat dels mòbils.

 

4.     Informació sobre el menjador

AMPA es va reunir amb l’Alcalde que va compartit vàries informacions.

L’Ajuntament exposa que degut  a la llei de contractes s’ha de fer un concurs públic. Hi ha una sèrie de diners que redunden en l’empresa privada que porta el menjador (despeses de l’edifici, llum, aigua,...). Si es fa concurs públic hi ha la seguretat jurídica per reclamar si no es compleixen els diferents punts del contracte. Aquests tràmits estaven aturats fins que entrés el nou govern. Per fer aquest concurs falta l’acord de l’escola. Ajuntament i AMPA estan d’acord en parlar amb l’escola per poder-ho tirar endavant. L’ajuntament s’està preparant per tenir la documentació necessària per poder-ho tirar endavant.

 

5.     Informació institut - escola

L’ajuntament fa uns anys va presentar un projecte per tenir un institut escola. L’Ajuntament va projectar l’ús de Can Bellit per ampliar els espais de l’escola. En aquest projecte també participaria l’escola de Sant Martí, pel que cal posar-se d’acord amb dos serveis territorials. Per ara es disposa d’una ràtio d’alumnes petita. ES tractaria d’un institut escola dependent de l’IES Pere Barnils (institut matriu).

 

6.     Informació carrer Can Bellit

Hi havia dubtes del tema seguretat del Carrer de Can Bellit. L’Ajuntament va insistit en que la idea de posar aparcaments de bicicletes, era per afavorir que els alumnes poguessin acudir a l’escola en un entorn segur. L’Ajuntament va dir que consideraria la idea de tancar el carrer per la part de dalt i valorar les condicions del carrer.

Pel que fa al tancament peatonal de l’escola l’Ajuntament va comentar que això podria crear inconvenients importants als veïns de Serrabanda.

 

7.     ALTRES INFORMACIONS

L’edifici de l’escola no està entregat encara a l’Ajuntament. Dues empreses constructores van fer fallida. En acabar l’escola els tècnics de l’Ajuntament van considerar que l’edifici requeria vàries reparacions/desperfectes/deficiències. L’Ajuntament no va acceptar l’entrega de l’escola si no es feien aquestes gestions. Finalment es van fer arranjaments per valor de 100.000 euros i hi ha l’acord que l’Ajuntament recepcioni l’escola. A partir d’aquest fet, l’Ajuntament és qui haurà d’assumir els costos de l’edifici.

 

Hi ha un projecte pel pati d’educació infantil aprovat. L’Ajuntament ha decidit finançar el projecte de l’escola després de l’aprovació dels pressupostos participatius. S’ha plantejat tirar endavant el projecte al llarg de l’estiu.

 

S’informa del resultat de l’enquesta de l’escola per valorar la possibilitat de fer un canvi d’horari de cara al curs vinent. Aproximadament un 60% de les famílies van votar en contra. Tenint en compte els resultats no es tirarà endavant aquest canvi d’horari. La direcció de l’escola ha informat de la intenció de fer una altra enquesta a les famílies per valorar la necessitat de fer extraescolars a l’escola.

 

S’informa que l’AMPA ha preparat una sorpresa pels alumnes en la festa de final de curs a part de costejar l’esmorzar i el gelat del darrer dia de curs.

 

8.     Precs i preguntes

Es demana pels tendals. Per ara no hi ha aquesta demanda de cobrir el pati (la pista) amb tendals per part de l’escola. S’introduirà aquest punt en el proper consell escolar per tal de trobar solucions.

 

Es demana si les famílies de 2n podran disposar dels resultats de les proves diagnòstiques fetes als alumnes. Es respon que es tracta d’unes proves internes no oficials. Si el departament ho oficialitza a partir del curs vinent sí que haurien d’informar dels resultats.

 

Es demana si seria possible fer extraescolars al migdia. S’informa que abans del confinament s’havia parlat amb una empresa que oferien extraescolars d’anglès per fer-ho al migdia. Va quedar aturat pel tema confinament. Es suggereix afavorir que les entitats que fan extraescolars s’acostin més a l’escola o que facilitin recollida de nens a la sortida de l’escola. També es pot fer una enquesta des de l’AMPA sobre les necessitats de les famílies en aquest sentit.

També es proposa la possibilitat que l’AMPA utilitzi la metodologia d’enquestes per fer consultes sobre diversos temes a les famílies.

 

Es demana si l’escola ha informat del tema vacunes i es respon que no tenim aquesta informació.

 

 

 

 

 

 

A Aiguafreda, a 14 de juny de 2021

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada