Acta Assamblea 2 de novembre de 2021

ASSEMBLEA ORDINÀRIA DE L’AMPA DE L’ESCOLA LA MUNTANYA

AIGUAFREDA (format telemàtic)
02 de novembre de 2021
Acta redactada per: Eulàlia Izquierdo

No D’ASSISTENTS (entre membres de la Junta de l’AMPA i altres pares/mares): 29

CONTINGUT:

1.- Es dona per aprovada l’acta de la darrera assemblea (penjada a la web)
2.- Liquidació curs anterior i pressupost curs 2021-22
Saldo al Juny de 2020: 19.200 euros
Despeses: 7.825 euros
● S’han comprat chromebooks i llicències per l’escola: 6.828,25 euros
● Assegurança: 377,20 euros
● Interessos banc: 90,60
● Festa de final de curs (menjar i regals mestres): 528 euros
Saldo a l’inici del curs 2021-22: 5.074,89 euros
Ingressos: quotes (139 famílies 132 han pagat): 3.168 euros
SALDO ACTUAL: 8.243,23 euros
3. S’informa de la subvenció anual que l’Ajuntament destina a l’AMPA.
4. Extraescolars.
AMPA ha estat buscant opcions per portar a terme extraescolars a l’escola.
S’han enviat per whatsapp informacions sobre les diferents entitats del poble que fan
extraescolars.

Tenim 3 propostes fermes:
● Taller creatiu a partir de recursos naturals: Seria un dia a la setmana (dimecres o dijous)
de 17h a 18.30h. Cost: 40 euros mensuals amb material inclòs.
● Anglès dirigit a alumnes d’educació infantil:
o Kids and us: un dia a la setmana. Cost: 54 euros mensuals + 74 euros de material
en un sol pagament
o SpeakUp Land: dos dies setmana (adaptable). Cost: 61 euros mensuals + 50
euros per material en un sol pagament o 25 euros en dos pagaments.
● Escacs: dimarts de 16.30h a 17.45h per tots els nivells a partir de P5 o primària. Nombre
mínim de 5 infants. 20 euros mensuals.
Algunes famílies demanen si seria possible fer activitats extraescolars als migdies. S’informa que
no és clar que l’escola tingui la disposició d’acceptar la proposta en horari de menjador. Si hi ha
prou gent interessada es podria parlar amb l’escola per fer una proposta més ferma.
Algunes famílies també es mostren interessades en que l’extraescolar d’anglès també pugui
destinar-se a alumnes de primària.
Cal aclarir si el Taller creatiu podria començar a partir de les 16.30h.
5. Propostes d’activitats a organitzar
Des de l’AMPA fem diverses propostes:
- Organitzar recollida de taps de plàstic
- Concurs de dibuix i un altre de fotografia relacionats amb l’eix transversal de l’escola
(ODS). La proposta és fes el sorteig d’un regal entre tots els participants.
- Xerrada a l’escola pels alumnes per part d’una ONG (Greenpeace i Oxfam Intermón).
Dependent de l’evolució de la pandèmia i les restriccions:
- Taller de cuina
- Xerrada per part de Pilarín Bayés
- Caminada popular
Alguna família també proposa fer alguna jornada de col·laboració amb el banc d’aliments.
També es proposa realitzar una campanya de recollida de joguines.
Una mare s’ofereix per organitzar l’activitat de la caminada ja que té experiència en
l’organització d’aquest tipus d’activitats.
6. Proposta de compra de material de joc pel pati.
7. S’anima a les famílies a participar de la votació del Consell Escolar i a presentar la seva
candidatura qui pugui estar interessat en representar les famílies en aquest organisme.
Igualment s’anima a les famílies a participar de la Junta de l’AMPA.
8. Precs i preguntes.

Algunes famílies informen que semblaria que el departament d’educació té previst facilitar
ordinadors portàtils per tal que tots els alumnes de 6e en puguin disposar com a préstec al llarg
del curs.
S’informa que direcció de l’escola han renunciat a la compra de dos portàtils per part de l’AMPA.
Vàries famílies comenten que estan preocupades pel nivell d’aprenentatge que assoleixen els
alumnes. En les reunions de pares amb els mestres i les mestres de cada curs, moltes famílies es
queixen del model educatiu en el que no s’exigeix més i no es donen més responsabilitats,
deures,... als infants. Les famílies reclamen poder disposar dels resultats de les competències
bàsiques.
S’acorda que des de la Junta de l’AMPA es traslladarà la preocupació de les famílies en relació a
aquest tema. Vàries famílies també exposen que caldria elaborar una carta formal dirigida a
direcció presentant les queixes i preocupacions de les famílies.
Es demana informació sobre com ha evolucionat el tema del contracte amb el servei del
menjador escolar. AMPA va comunicar a l’escola que es recolzava una licitació del servei de
menjador. Direcció ens va comunicar que l’empresa tenia un contracte signat i que li quedava
un any. En complir el termini del contracte direcció licitarà el servei de menjador mitjançant el
Consell Comarcal.
Per ara no hi ha novetats en relació a l’Institut Escola. Queda pendent reunió de la Junta amb
Direcció i també amb Ajuntament.
També es demana si es podria disposar del Projecte Educatiu de l’escola. S’informa que el
Projecte Educatiu és un document intern i que les famílies el poden consultar però no estan
obligats a publicar-lo.

Junta de l’AMPA del CEIP La Muntanya
A Aiguafreda, a 2 de novembre de 2021

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada