Acta Assamblea 13 novembre 2019

ACTA DE L’ASSAMBLEA ORDINÀRIA DE L’AMPA LA MUNTANYA

13 de novembre de 2019

Lloc: CEIP La Muntanya

Assistents:
20 persones entre membres de l’AMPA i altres famílies.

Continguts:
No es pot llegir la darrera acta de l’assemblea anterior per problemes tècnics. Es penjarà a la web de l’AMPA per tal que les famílies la puguin consultar.
1. Es presenta el pressupost de l’AMPA pel curs 2019-20.
  •  El curs passat dèficit de -208 euros. Cuotes 170 famílies. Es va pagar el renting de les fotocòpies. Es va col·laborar en el pagament dels projectors. A partir d’aquest curs l’AMPA ja no pressuposta el renting. Ho assumeix l’escola.
  • El pressupost final de l’AMPA per aquest curs escolar es de 12.761,65 euros. Es disposa de 11.972,15 euros i hi ha pendent de rebre 597,5 euros. Hi ha uns 192 d’impagats. Es dóna el pressupost per aprovat.
2. S’explica el “projecte pati” elaborat des de l’escola. Direcció s’ha posat en contacte amb una empresa per tal que els facin un pressupost per dur a terme el disseny dels patis a partir de les propostes obtingudes. En tenir el projecte l’escola haurà de buscar el finançament.

3. S’informa dels motius pels que actualment a l’escola no es fan activitats extraescolars. Al poble ja hi ha entitats que fan activitats extraescolars de diferent tipus (esportius, acadèmiques, lúdiques,…). En el seu moment l’AMPA es va posar en contacte amb les entitats per tal de facilitar que els responsables de les extraescolars acudissin a l’escola a recollir als nens. En els darrers temps s’han creat entitats noves i altres han deixat d’oferir el servei de recollida a l’escola. L’AMPA proposa reactivar-ho, elaborar un recull d’entitats del poble i tornar-los a demanar la possibilitat de fer el servei de recollida.
També es debat sobre la possibilitat que des del servei de menjador s’ofereixin activitats alternatives al joc amb pilota o bé que es puguin incloure activitats extraescolars en horari de migdia. Hi ha queixes en relació a la conflictivitat que es dóna entre alumnes en horari de menjador (sovint relacionada amb el joc amb pilota), situacions que no es resolen sempre i sovint s’acaben traslladant a la tarda en horari escolar requerint que els/les mestres hagin de dedicar temps a resoldre-ho.
S’acorda que es demanarà una reunió amb els responsables del menjador.

4. Activitats que organitzarà l’AMPA:
  • Col·laborar amb la Marató de TV3
  • Apadrinament de llibres
  •  Xocolatada solidària per col·laborar amb la investigació sobre el càncer de l’Hospital Sant Joan de Déu.
  • Gestions amb l’ajuntament
  • S’aprova proposar a l’escola que es torni a fer la rua del carnestoltes pel poble i proposar de fer-la conjuntament amb l’escola de Sant Martí de C. També s’està d’acord en què les disfresses s’haurien de fer a l’escola, si cal com a part de projectes de plàstica,…
  • Organitzar xerrades, més enllà de les que ofereix la Diputació. Es fa la proposta de demanar una xerrada pels pares sobre com acompanyar al desenvolupament psicosexual dels nens.
  • Activitats per aconseguir ingressos que es puguin invertir en material per l’escola (llumineta per sortejar una bicicleta el dia del tastet de Nadal).
  • S’exposa la idea d’introduir l’activitat de cinema a la fresca a la festa de final de curs.
5. S’informa que la Dolors Noguera es jubila aquest curs i es proposa fer-li un present que s’entregaria el dia del tastet de Nadal.

6. Es proposa demanar recaptar alces que les famílies ja no utilitzin per tal d’utilitzar-les en els autocars en les excursions.

7. Es comenta que darrerament les portes de l’escola s’obren tard. S’informarà a direcció per tal que es resolgui i es puguin obrir amb puntualitat. També es comenta que no sempre hi ha un mestre a la rampa tal com es va dir quan entren els nens. Se’ls recordarà.

8. Es demanarà que l’escola publiqui els protocols d’actuació en cas de faltes d’actitud i convivència (lleus, greus,…)

9. Abans amb els diners recaptats es pagava l’activitat de piscina. Aquest any donat que no s’ha informat a les famílies que l’AMPA ja no administra aquesta qüestió, l’AMPA ho assumirà, però queda pendent que l’escola decideixi què fer amb aquesta activitat de cara al curs vinent. L’Ajuntament subvenciona l’autobús.

10. Es parla de la proposta que es va fer a l’escola d’instal·lar un parking per bicicletes. Es tornarà a demanar si hi ha un espai on poder-ho fer i si ho autoritzen.

11. Es comenten diverses informacions de temes tractats al darrer consell escolar (padrins lectors, Innovamat, estació meteorològica, potenciar el consum de fruita, verdura i llet una vegada al mes, protocol d’actuació per millorar la convivència dins de l’escola,…).














A Aiguafreda, a 13 de novembre de 2019






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada